.träningsvärk.

Igår var jag duktig. Gick till gymmet för att börja träna bort julskinkan och allt julgodis som blivit.
När jag loggar in så frågar tjejen mig om jag inte vill vara med på muskelpasset som skulle börja om 5 min. Ok då sa jag. Å herre jösses! Det var tungt, och det var jobbigt. Jag gjorde mitt bästa för att minska motstånd å så för jag kände på mig att jag behövde börja lugnt då det varit lite dåligt med tid för träning den senaste tiden. Redan igår kväll kände jag i låren att träningsvärken började komma.
Hur det sedan har varit idag vill jag inte prata om. Jag har haft jätteont. Inte sköntont, utan jätteont. Kan inte gå i trappor, sätta mig på en stol, plocka upp något från golvet eller så....
När jag gick av tunnelbanan och skulle upp för trappen trodde jag att jag skulle dö och fick nästan dra mig upp med hjälp av ledstången. Fy vilken smärta!
Bara för att man försöker vara lite duktig så blir man näst intill handikappad, iallafall för en dag eller två...

Idag har jag jobbat.... det har varit lite trixigt med tanke på ovannämnda men det har gått bra.... Men nu är jag trött. Det var jag imorse när klockan ringde 05.20 också.... HU. Men det går... allt går har jag hört....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback