.längtan.

Jag har en längtan, en stark längtan. Det finns en sak som jag saknar nått så oerhört.
Jag saknar att sjunga. Jag vill sjunga i kör igen. Det är så roligt.
Igår var jag och provsjöng för en kör inne i stan. Det var roligt, men det var ovant. Det märktes att jag inte sjungit så mycket de senaste 4 åren...typ...
Det gick hyfsat tror jag. De hade nån mer som skulle provsjunga i veckan, sen skulle de höra av sig.... *spännande*. Jag sjöng iallafall When the children cry, och jag tror att de gillade den...
Jag fick också sjunga Nu grönskar det tillsammans med en alt. Sen var det också ett notläsnings prov och ett gehörsprov. Jag tror att jag klarade gehörsprovet bättre än notläsningen... men jag vet inte riktigt.
Jag hoppas verkligen att jag kommer med, det skulle vara så kul! De hade en rolig reportoar också. Mycket pop och schlager.... precis det jag gillar.... =) Men med tanke på min ovana att sjunga, så ska jag nog vara glad om jag kommer in..... men spännande är det....

Idag har jag jobbat lite med vårt grupparbete, det går trögt.... alla vill bara att det ska vara slut nu.... På tisdag drar nästa kurs igång....
Nu håller jag på å städar lite, det går också trögt.... Vi får se hur mycket jag orkar... Roligare när vi städar ihop jag och N men han är ju på jobbet nu. De skulle ha kurs resten av veckan dessutom....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback