.broccolisoppa.

Nu gjorde jag det. Nu startade jag en egen receptkategori. Idag tänker jag bjuda på dagens middag. Broccolisoppa.
image452


Ingredienser
4 port
500 g frysta broccolibuketter
1 gul lök
1/2 msk smör
6 dl vatten
2 grönsaksbuljongtärningar
4 dl Kelda sås Simply Cheese

Gör så här:
Skala och hacka löken. Fräs den i smör i en kastrull. Tillsätt vatten och buljongtärningar. Låt koka upp. Lägg i den frysta broccolin och låt den koka ca 5 min. Mixa broccolin och tillsätt såsen. Låt soppan koka upp. Servera med grovt bröd med smör och ost.

Eftersom jag är ensam om att äta soppa i det här hushållet gör jag bara för två portioner idag. Det blir bra för då har jag imorgon också. Det är grymt gott att servera med en klick turkisk yoghurt i tallriken. Enkel att göra är den också.

Kommentarer
Postat av: Marie

Broccoli -me like! När får man komma o provsmaka??? Haha!!

kram rkam

Postat av: Sandra

Hehe du hann före! Jag måste också fixa en receptkategori.. kanske redan nu?

Lägenheten var superfin förresten! Kramis

2008-04-24 @ 21:49:28
URL: http://sandrakocmut.blogg.se
Postat av: Erika

Låter gott! Postar du en portion så jag kan få provsmaka? ;)

2008-04-25 @ 12:16:10
URL: http://www.angelfire.com/fm/jag/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback