.köttfärs.

Idag har jag haft min första föreläsning i kursen. Dessvärre tyckte jag inte att den gav mig så där supermycket, då jag anser att hon inte tog upp något mer än det jag läst i kompendiet som skulle läsas innan föreläsningen.
Imorgon är det ännu en föreläsning och den boken har jag inte hunnit igenom än, men ska göra ett ryck nu. Jag kom ju precis hem. Jag har under sommaren glömt bort hur stressigt det alltid är med plugget och vilket dåligt samvete man får när man gör något annat en liten stund. Det är som att Benjamin sitter där på min axel och säger att jag borde inte ta hand om tvätten för att jag måste läsa den där boken....



Till middag idag får det bli något med köttfärs tror jag, men jag vet inte riktigt vad än... Jag har lite idé-torka för tillfället... Kanske blir det köttfärssoppa eller nått... vi får se.

Kommentarer
Postat av: KL

Ja denna mat är jobbig, de är svårt ibalnd när man får idetorka.Jag får också de ibland.Ett tips på köttfärsrätt som går ganska fort..Har du kokad färdig potatis så skär den i skivor,lägg i en ungssäker form,stek köttfärs,varva potatis och köttfärs.Sen när du gjort de så gör en ostsås och slå över och in i ugnen tills de fått färg 225 grader brukar ta ca 20 minuter beror på hur mycket färg man vill ha på den MUMS..

Postat av: KL

Ps..mina ungar gillade den och åt de även till kvällsmat och då är de gott kram kram kicki

2008-08-27 @ 21:21:17
URL: http://livetstillfalligheter.blogspot.com
Postat av: Erika

Är såå sugen på köttfärslimpa just nu av någon anledning, så du får gärna komma hit och laga det åt mig om du vill ;)

2008-08-28 @ 13:19:16
URL: http://www.angelfire.com/fm/jag/blog
Postat av: Erika igen

På tal om att varva potatis och köttfärs, har en variant jag brukar (-de, den är lite omgjord nu) där du fräser på färsen med lite purjo, skinka, champinjon, senap och lite sånt och varvar med potatisen... Finns recept om du blir sugen...

2008-08-28 @ 13:21:11
URL: http://www.angelfire.com/fm/jag/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback