.livräddning utom räddning.

Igår hade vi då träning i livräddning. Det var riktigt kul. Det var bara planerat att vi skulle träna i livräddning och att själva provet skulle göras nästa fredag, men vi hade tur. J i vår klass är utbildad simlärare och alltså behörig i att examinera i detta vilket ledde till att vi stannade kvar när den andra halvan av klassen övade och vi gjorde vårt prov. Jag var jättenervös, men jag klarade det faktiskt. Lätt att jag är stolt över mig själv! Och nu är det jätteskönt att ha det gjort och jag kan vara ledig nästa fredag och hjälpa prinsen flytta....

Min dator däremot, det är den som är utom räddning. Jag ska snart åka och hämta den på datorservide. Det är moderkortet som är paj. Det kostar ca 5000 att fixa tydligen och för de pengarna får jag ju en ny dator... Så det ska väl lösa sig på nått sätt även om det är surt och förbannat dyrt. Speciellt surt eftersom jag betalade 1400 kr förra veckan för reparationer och reservdelar, hade jag vetat då att moderkortet var trasigt hade jag ju lagt ner redan där. Ringde till killen idag och sa att jag kände mig lite lurad över det och han kunde betala tillbaka pengar för jobbet men tyvärr inte reservdelen. Men men, dryga 600 är bättre än inget... Men även detta är surt.


PS: Lite träningsvärk har jag allt idag.... Kanske skulle man simma oftare?

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag förstår mycket väl att du blir sur över datorn,jag skulle också känna mig lurad.Hoppas det löser sig.kram

2008-12-03 @ 18:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback