.möhippa.

Igår var jag på möhippa hela dagen och kvällen. Det var kul och väldigt välplanerat.
Känner mig ganska seg idag, det erkänner jag... Det var en låång dag igår med ganska mycket vin och sprit om man säger så... men som sagt, kul var det!
Vi började med att "kidnappa" T genom att slänga in brev i hennes brevinkast. Vi gjorde i ordning hennes cykel med ballonger och en lätt grogg (som hon själv trodde var sportdryck).  Hon fick kläder i sverigetema, blå byxor, gul t-shirt och en blågul-pippi peruk. I denna utstyrsel fick hon sedan cykla från sumpan till Kista galleria där hon hämtade ett paket i garderoben.... I paketet fick hon en bok där hon skulle samla äktenskapstips. Därefter fick hon cykla ut till 3kampsplatsen som jag inte riktigt vet var den var då jag inte hittar så bra norr om stan, men jag tror det var i närheten av Hjulsta.
Fram tills nu hade vi inte ens träffat T då hon varit självgående med instruktioner via kuvert.

Väl vid 3-kampsplatsen åt vi en picknick lunch och drack rosé vin. Väldigt mysigt.
Efter ett tag dök det upp en massa killar också, däribland Daniel Breitholz. T trodde hon skulle dö, för hon var övertygad om att hon skulle behöva sjunga nått.... Riktigt såå taskiga var vi inte, det var bara ett sammanträffande att han råkade vara på en svensexa just där just då.

Vi började med sumobrottning, det var sjukt kul.... men tungt. 16 kilo vägde dräkten, och det var okej, men jag lovar att ramlade man så tog man sig inte upp igen.... hahaha.
Därefter körde vi prickskytte, blindt skottkärrerace och dragkamp på en stock. Vi hade kul!
Vi tog tunnelbanan in till stan och fick fortsätta sitt samlande av äktenskapstips. Vi hoppade av tunnelbanan vid medis och promenerade bort till skanstull där vi hade ett stort fint rum på clarion. Där drack vi skumpa, käkade jordgubbar och gjorde oss i ordning för utgång.

Vi tog en taxi till en indisk restaurang som hette Dado. Det var urmysigt där, men maten var liiite stark för min smak. Det var gott, men lite i starkaste laget som sagt. Vi promenerade vidare till eken där vi fick in en kanna sangria med superlånga sugrör som vi delade på innan vi rörde oss till Soap bar där vi hade bokat ett drinkbord.

Det var en kul dag och en kul kväll och kanske kan jag bjuda på en bild senare.

Kommentarer
Postat av: Erika

Hahaha...men Daniel är väl trevlig..? Var det inte han du pratade med när du skulle träffa Petter? Hihihi...tänker på dig varje gång jag hör Petter på radion. Det var tider det! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback