.potatissallad.

Ville göra slut på all spenat som fanns kvar sedan förra veckan, och eftersom jag hade färskpotatis kvar (ja, du läste rätt, färskpotatis) så gjorde jag en potatissallad till middag idag.
Det här receptet har jag inga mått på, jag gör lite på känsla.



Ingredienser:
Färskpotatis
Färsk babyspenat eller spenat
Fetaost
Bönor, till exempel haricor verts eller kidneybönor.

Ingredienser till dressingen
(måtten är på ett ungefär) :

1 msk vinäger
1/2 tsk salt (gärna flingsalt)
1 krm peppar
2-3 msk olja
1 msk vatten
2 tsk Johnnys sötstarka senap (druvan)

Gör så här:
1. Skölj och koka potatisen med lite salt.

2. Blanda ingredienserna till dressingen och låt stå en stund.

3. Skölj spenat och bönor och häll i en snygg skål. Tillsätt även fetaosten.

4. Skär upp potatisen i lagom stora bitar och blanda ner i skålen.

5. Häll över dressingen.

Jättegott till en bit grillat kött eller kyckling!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Härligt gott det lät!

2008-05-08 @ 20:42:11
Postat av: KL

Ja de lät mumsigt..Ja jag hra inte kommenterat din blogg på länge,men vad fin klännigen är de blir jättefint,jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig än,ska på dop nästa helg också.. Ja de är då ingen lugn och ro utanför ditt hus nu då,då får du ingen studiero,men hoppas att de snart är klara.Sköt om dig kram kram kicki


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback