.fetaostgratinerad lax med soltorkade tomater.



Idag gjorde jag ett laxrecept som jag gått och funderat på några dagar. Känner mig så stolt att jag hittade på det helt själv. Någon annan har säkert gjort det nån gång, det kan inte jag veta.
Hittar inte sladden till kameran, så bild får ni klara er utan. Lita bara på att det var urgott!

2 portioner
2 laxfiléer
ca 70gram fetaost
soltorkade tomater
ca 1 dl turkisk yoghurt
salt och peppar

Sätt på ugnen på 200 grader. Medan du väntar på att den ska bli varm så skär du de soltorkade tomaterna i mindre bitar och lägg dessa i en skål. Smula fetaost ner i skålen och blanda ner yogurten. Gör detta till en röra och smaka av med salt och peppar.  Smörj en ugnsfast form med lite olja och lägg ner laxen där. Bred på fetaoströran och ställ in i mitten av ugnen i ca 12-15 minuter. Under tiden det står i ugnen så kokar du bulgur i lite grönsaksbuljong (själv använder jag en buljong som inte innehåller msg).
Till detta serverades idag en god vitkålssallad.
Mums!

Kommentarer
Postat av: KL

Ja de lät mums,du är duktig att laga mat.Ja fy vad jobbigt att bo så där men de är ju inte så lång tid kvar..trots allt men de känns väl som en evighet när de är rörigt..Men de blir bättre sen.Sköt om dig och slit inte ut dig kram kram kicki


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback