.regnbyxor.

Idag efter kursintrot åkte jag in till stan och mitt mission var att hitta nya regnkläder. Har en Haflöfsjacka som fungerar utmärkt, men inga byxor till. Det regnställ jag införskaffade i början av seklet verkar ha blivit för gammalt för det läckte som ett såll i sommras när jag cyklade till jobbet. Min tanke var alltså att försöka hitta ett par byxor i samma serie som min jacka. Ja, jag vet... onödigt dyrt, men jag vet av erfarenhet att det är värt det när det gäller vissa kläder.

Väl i affären hittar jag exakt de byxorna som hör till min jacka, och jag provar. Som vanligt finns det ju inga som passar så där jättebra.... De som sitter bra över rumpan är 2 dm för långa, och jag överdriver inte. De som bara är lite för långa sitter å andra sidan astight över rumpan. Å där står jag... jag väger för och nackdelar mot varandra. Väääldigt långa byxor eller vääldigt tighta byxor. Till slut väljer jag de tighta. Efter att ha testat hemma framför en vettig spegel har jag ångrat mig. Tur att öppet köp finns! Ska ta mig till den där affären snarast, imorgon hinner jag nog inte, men på onsdag. Då ska jag nog testa herrbyxorna och kolla om det finns några som är lite lösare runt rumpan men inte hundra meter för långa. Annars får man väl lämna in till sömmerska.... men det är också svår, det är ju speciella material och vissa av dem ska limmas och sys om jag förstått det hela rätt... Ja, det här ska undersökas. Med tanke på min nya kurs är det av största vikt att jag hittar ett par passande byxor snart!


Kommentarer
Postat av: carro

Otur. Men du hittar nog ett par som passar bra i veckan ska du se. Som sagt, är ju ett måste nu. Traska runt i regnbrallor, mysbrallor och gummistövlar. :D Ses i morgon...

Postat av: Marie

Det låter ju hur mysigt som helst :)!

Jag vill oxå traska runt i gummistövlar o regnkläder... Tar varje chans jag får att använda min gummistövlar, hihi.



kram

2008-10-27 @ 22:05:09
URL: http://mkohler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback