.den jävla idioten.

Jag har precis suttit och läst en blogg om Madde 20 år och "den jävla idioten" som hon kallade sin sjukdom. Jag blev så berörd att jag inte riktigt vet vad jag ska säga. Hennes mamma och hennes pojkvän har skrivit så fina saker. Jag hoppas hon har det bra nu.

Peter PC Carlsson har startat en insamling som heter "den jävla idioten" till minne av Madde. Jag citerar vad Peter PC Carlsson skrivit vid insamlingen: Hon avslutade sin kamp 02.15 den 15.e september 2008. Hennes mamma skriver ett underbart inlägg om hennes sista tid. "Söndag natt efter en kamp att få stanna kvar bad vi Madde att flyga till ljuset." 1 år och 2 dagar innan hon dog fick hon sin diagnos Desmoplastic Small Round Cell Tumor, DSRCT. Själv kallade hon sin cancer för "Den jävla idioten". Maddes inställning och sätt att hantera sin sjukdom, det hon delat med sig av gör att vi aldrig glömmer henne.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Usch jag läste också om det där och blev riktigt berörd. Hon verkade så energisk och cool trots läget.. Hoppas hon har det bra nu..

Postat av: Helena

Läste lite på bloggen. Det var en gripande läsning.

2008-09-22 @ 14:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback