.förbannad.

Jag måste säga att jag är så upprörd nu att jag knappt vet var jag ska börja. Idag besökte jag SL-Center vid Gullmarsplan då jag behöver ett nytt studentkort (att det inte går att ordna med köp på nätet är en annan önskan). Iallafall så var det otroligt mycket folk, så jag tar en lapp och sätter mig utanför. Efter en dryg halvtimme kollar jag på nummerskylten och det har gått ett enda nummer framåt! Då har man helt plötsligt slutat att använda nummersystemet och börjat med kösystem, men man är inte helt enig ändå, för ibland ploppar det fram ett nummer eller två. Jag har då alltså köat i drygt 35 minuter utan anledning. Frågar en man bakom disken om de inte använder lapparna längre och jag behöver köpa ett studentkort. Han hänvisade mig att ställa mig sist i kön. Det kan inte vara sant! Jag blir otroligt upprörd, tillsammans med många fler. Jag frågar om jag kan få en enkel biljett till slussen så jag kan uträtta mitt ärende där istället, men inte ens detta kan de bjuda på. Mycket dåligt! Jag ställer mig iallafall i kön och får köa dryga 25 minuter till... När jag kommer fram påpekar jag att jag är mycket upprörd över detta och jag får svaret att en kassa var trasig och att de inte kan rå för att det är mycket folk. Då har de inte lyssnat på mig. Jag förstår att en kassa kan gå sönder, och jag sa inget om att öppna en till kassa utan att hålla sig till ett kösystem! Mitt förtroende för SL är som bortblåst....

 
Ska jag tillägga att det här var andra gången idag jag gick dit också? När jag var där första gången var det bara 30 pers före mig i nummersystemet, men när jag kom fram så stod det stort på skären MEDGES EJ. Va?? Jag som kollade igår kväll att jag hade pengar, jag har ju inte handlat sedan dess...Fick efter en stund tag i mn sambo som fick föra över lite mer pengar då det tydligen dragits någon räkning idag. *suckar* December och Januari är den värsta tiden som student....

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag förstår dig.. vi smet förbi spärrarna och åkte till Karlberg där man kan köpa studentkortet..väl framme visar det sig att spärrexpeditören inte får maskinen att fungera, så vi får planka till centralen också.. väl där är det 140 nr före oss, vi hade bråttom till Tyresö så till sist köpte vi varsitt månadskort som vi sen ska byta in mot studentkortet (man får tillbaka hela värdet) så vi ska vänta till efter den 25:e och på så sätt ha lite mer pengar kvar den här månaden.. aldrig förut tänkt på att man kan göra så, är ju rätt smart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback